Tuesday, January 04, 2005

a trip to the vet...

this morning i took mimi to the vet..huhu...dah lama dah dia sakit mata baru ari ni aku nak bwk dia..rasa bersalah plak..huhu...sian mimi..mata dia dah bengkak dah, tapi dia still nampak happy je..seb baik..so ari ni dia jumpa doctor....she looks ok too..active je dia,takleh duk diam sampai doctor nak cek pun susah..hhaha...
ermm,nak dijadikan cerita plak,aku pegi pg tadi sesat plak kat UPM tu..susah2 aku cari vet clinic ti. Aku ikut la map yg dia ksik dalam website, tapi map hampeh,aku pun hampeh skali aa..memana tah aku sampai...dahla tu, masa aku nak call member aku UPM tgk2 aku tak bwk henset plak..bongak gile! dan2 masa sesat tu nak tak bawak fon plak..demm.pastu apelagi,aku redah je a..seb baik last2 jumpa..terpaksa tanye pak gad yg bongak jugak..nyusah idop je keje pak gad ni,memana pun sama jee..dan2 aku kena isi borang la apela...padahal kalu aku tak tanyer way tu takyah pun isi borang..ntah2 penyangak memana ari2 masuk UPM tu..hahaha..geram tol,membazir masa aku je..last2 aku jumpa gak..seb baik..sian mimi confuse diadalam keta tu..ntah mana2 aku nak bwk dia..UPM pun satu, wat signbod pastu tulis besar tahik mata je..mengong..tau dah upm tu besor,tulisla besor2 sket..gelabah tull..aku pegi upm mesti slalu sesat dalm tu,kalau pegi tmpat sama ok gak,igt jalan tapi kalao nak gi building or faculty lain mesti aku terkial2...nak cari hostel pun susah..haii...marah tul aku..kalo wat signbod kasik terang2 sket apela salahnye pun..hishh...
sampai2 kat vet tu lama gak aku tgu sebelum jumpa doc..borak2 jap ngan makcik situ,kucing dia nak cabut gigi..hahaha..lawak plak..sian kucing dia dah tua dah..tak larat..tapi ok la..environment dia frenly la..binatang pun seronok kalo gi situ..heheh..pastu bile tgk dia cek mimi seronok gak,yg si mimi ni tak reti duk diam,mmg keje dia nak berjalan je..doc nak cek pun susah..doctor cakap mimi gemuk..hahaha..bajet aa..keje dia mmg makan je..pastu main2..pastu tido..pastu bgn balik,lompat sana,jalan sini..heheh..makan..ermm aku bajet aa dalam 50 inggit gak kena..tgk2 aku kna RM19.20 je..hehe.dapat diskaun 50% sebab mimi binatang exotic (hamster exotic ek?) heheh..not bad for a good consultation, and 3 types of medicine..and the clinic is not so far..all is fair enough..
best gak sebenarnye bela binatang ni..wat ilang bosan..tapi bagi aku aa kalo nak bela biar bersungguh2..sebab kite kena jaga dia..kalao wat bodo je..Tuhan pun marah..baik takyah bela,wat seksa dia je..mimi ni kira family pet la..sebb sebenarnye tu adik aku bongsu nyer..tapi dia budak2 lagi,tau main2 ngan tau bagi makan je..kira aku ni jadik mimi nye penjaga welfare aa..haha..tak kisah..seronok..heheh..so far everybody loves mimi aa..kecuali bapak aku yg penggeli sket,ngan adik aku yg laki sorang tu..hahaha..tapi sume pun ok..hmm,kalau nak tau lebih pasal hamster n other pets, visit aa website ni..
http://www.petwebsite.com best aa..ni ada gambar spesis mimi..Syrian hamsters a.k.a Standard hamsters...comel kan? both pictures are from the same website (petwebsite)..credits to the site.. hehehe...



0 Comments:

Post a Comment

<< Home